Friday, June 24, 2011

Jangan Hancurkan Persahabatan K.I.T.A




Assalammualaikum sahabat ku..

Sahabat,
Jangan hancurkan ikatan persahabatan antara kita hanya karena sedikit masalah kecil atau sebaliknya..kita perlu bijak berkomunikasi dan saling berbincang dari hati ke hati dalam usaha memperbaiki hubungan persahabatan yang bermasalah. 

Sahabat,
Jangan hancurkan ikatan persahabatan hanya kerana cinta. Cinta boleh dicari, Cinta lah kepada manusia yang mencintai Allah S.W.T.. Tapi ikatan persahabatan yang terjalin, sukar dicari! Walaupun kita hanya berkenalan pada waktu yang singkat. Tidak bermakna sahabat tersebut tidak mengenali mu luar dan dalam! 

Sahabat,
Tidakkah Anda ingat kenangan kita.. Menyambut ulang tahun persahabatan bersama? Tidakkah anda rindu dengan suasana tersebut? Tidakkah anda ingin mengulang kembali suasana tersebut? Sahabat? Di manakah janji kita " Sahabat Hingga Akhir Hayat"? walaupun ditiup badai!

Walau apa pun yang berlaku..ingatlah wahai sahabat, sekiranya kamu ada masalah..Tidak bermakna hanya engkau boleh selesaikan bersendirian..Apa gunanya sahabat sekiranya kami hanya sebagai kawan ketawa mu? Ingatlah, kami ialah kawan ketawa dan kawan menangis mu.. Walaupun sekiranya kita semua tidak bersefahaman lagi..Ingatlah, kami masih sahabatmu hingga akhir hayat walaupun engkau tidak mempercayaiku lagi..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Contengan,Coretan,Nukilan, K.I.T.A Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template